Garmin Express herkent navigatie niet

Wanneer je problemen hebt met de update van je Garmin navigatie met Garmin Express kun je de stappen hieronder doorlopen. Bijvoorbeeld de navigatie start niet op, er wordt geen verbinding wordt gemaakt tussen de computer en de toestel of Express vind de toestel niet.


Tip 1.
Heb je het idee dat de navigatie niet werkt of de computer vind de toestel niet, controleer allereerst of de USB kabel correct in de USB poort van de computer zit. Ook kan het helpen om de navigatie te verbinden met een andere USB poort. Tegenwoordig hebben computers en laptops meerdere poorten.

Tip 2.
Installeer de nieuwste updates voor Windows en Mac. Kijk of er een nieuwe versie is van Express.

Tip 3.
Controleer of de navigatie door de Windows wordt herkent. Doe hiervoor het volgende:

  • Klik op ‘Start’ en daarna op ‘Computer’. Vervolgens zie je de hardeschijf en stations van Windows.
  • Wanneer de computer de navigatie herkent zal staan onder ‘Apparaten met verwisselbare opslagmedia’ (Windows 7).

Tip 4.
Gebruik de meegeleverde USB kabel van Garmin of probeer eventueel een andere kabel.



Tip 5.
Zorg ervoor dat de navigatie directe verbinding heeft met de computer. Dus niet via de autohouder.

Tip 6.
Probeer de Garmin navigatie opnieuw toe te voegen aan de Express software.

  • Open Garmin Express, klik rechtermuisknop en kies voor ‘Verwijderen van Express’.