MyDrive Connect of mijn computer herkent TomTom niet

Oke, je wilt je TomTom updaten en sluit de navigatie aan op de computer. De computer zal automatisch verbinding maken wanneer de navigatie wordt aangesloten op de computer met de bijgeleverde USB-kabel. Als er geen verbinding wordt gemaakt tussen je navigatie en de computer gebruik dan de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

MyDrive Connect herkent mijn navigatie niet

Om te beginnen is het handig om eerst een aantal basis stappen te doorlopen zodat je zeker weet dat alles goed is aangesloten.

  • Verbind je navigatie direct met de originele USB-kabel van TomTom, zonder tussen koppelingen. Gebruik dus geen autohouder.
  • Reset je navigatie en wacht met aansluiten op de computer tot het systeem is opgestart.
  • Wanneer je meerdere USB poorten hebt op je compter dan wil het nog weleens helpen om een andere poort te gebruiken.
  • Controleer of je de nieuwste versie van MyDrive Connect of Home hebt geïnstalleerd.

Computer herkent mijn TomTom niet

Is de TomTom navigatie niet zichtbaar in de verkenner of hebben de bovenstaande tips niet geholpen om een verbinding te maken, dan is het mogelijk dat er drivers geïnstalleerd moeten worden. Controleer ook of je de nieuwste updates hebt geïnstalleerd voor je Windows (XP, Vista, 7 en 10) of Mac. Je kunt de drivers verwijderen en opnieuw installeren. Kies bij stap 3 voor ‘Installatie ongedaan maken’. Installeer de drivers handmatig:

  1. Klik met je rechtermuisknop op ‘Computer’ en kies voor ‘Beheren’.
  2. Klik links in het scherm op ‘Apparaatbeheer’ en daarna op ‘Netwerkadapters’.
  3. Klik met je rechtermuisknop op ‘Stuurprogramma’s bijwerken’.
  4. Kies voor de optie ‘Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken’. En voer in de locatie regel de pad naar de driver in:
    • Windows – 64-bits: C:\Program Files (x86)\MyDrive Connect\Driver\INF
    • Windows – 32-bits: C:\Program Files\MyDrive Connect\Driver\INF
  5. Na de installatie de computer opnieuw starten.



TomTom werkt niet
Als je het idee hebt dat de toestel niet werkt of het gaat niet aan, druk dan enkele seconden op de aan/uit knop om het systeem te resetten.

Vragen over waarom je navigatie geen verbinding maakt met MyDrive of niet wordt herkent door je computer? Laat hieronder een reactie achter.

4 thoughts on “MyDrive Connect of mijn computer herkent TomTom niet

  1. antoon

    Dank voor al uw adviezen, driver update e.d.doch het navigatie systeem maakt nog steeds geen verbinding met de laptop (ook niet met andere laptops of pc.
    In apparatenbeheer wordt tomtom niet herkend met de naam tomtom doch als Remote NDIS Comptable device, ook deze gertacht te update, doch dit zou de juiste zijn.
    Op het scherm van de tomtom, wordt ook geen melding gemaakt dat het navigatiesysteem is verbonden met de pc. In het hoofdmenu van mydriveconnect zijn er boven in het scherm geen opties beschikbaar. Ik ben wel aangemeld en mij naam is zichtbaar. Het hoofdmenu geeft wel aan dat mij navigatie is verbonden, doch update is niet mogelijk
    ook de usb kabel uitgewisseld voor een nieuwe, doch geen resultaat

    Reply
  2. dick van valkenburg

    Ik heb een via 135, na nog geen 2 jaar moeizame verbinding, na 3 jaar helemaal geen verbinding. Tip van startknop vasthouden opgevolgd, Alle kaarten weg !!!!!!. Geen verbinding dus ook geen nieuwe kaarten Van ellende in augustus 2018 TT 52 start gekocht. Na 2 maanden zelfde ellende. In die tijd een Europesche( dwz kabels moeten op alle appraten passen) Samsung usb kabel gekocht. En maar eens gebruikt op mijn Tomtom’s. Nu heb ik dus twee TT’s die weer prima geupdate kunnen worden. Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat.

    Reply
  3. Hans bruining

    Ik werk met my drive connect van tomtom
    Krijg steeds de melding,
    Onze servers zijn momenteel erg druk.
    Dit is al meer dan een week zo.
    Kunt u mij vertellen wat er aande hand is?
    Bij voorbaat dank.

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *