Oke, je wilt je TomTom updaten en sluit de navigatie aan op de computer. De computer zal automatisch verbinding maken wanneer de navigatie wordt aangesloten op de computer met de bijgeleverde USB-kabel. Als er geen verbinding wordt gemaakt tussen je navigatie en de computer gebruik dan de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.
MyDrive Connect herkent mijn navigatie niet
Om te beginnen is het handig om eerst een aantal basis stappen te doorlopen zodat je zeker weet dat alles goed is aangesloten.
- Verbind je navigatie direct met de originele USB-kabel van TomTom, zonder tussen koppelingen. Gebruik dus geen autohouder.
- Reset je navigatie en wacht met aansluiten op de computer tot het systeem is opgestart.
- Wanneer je meerdere USB poorten hebt op je compter dan wil het nog weleens helpen om een andere poort te gebruiken.
- Controleer of je de nieuwste versie van MyDrive Connect of Home hebt geïnstalleerd.
Computer herkent mijn TomTom niet
Is de TomTom navigatie niet zichtbaar in de verkenner of hebben de bovenstaande tips niet geholpen om een verbinding te maken, dan is het mogelijk dat er drivers geïnstalleerd moeten worden. Controleer ook of je de nieuwste updates hebt geïnstalleerd voor je Windows (XP, Vista, 7 en 10) of Mac. Je kunt de drivers verwijderen en opnieuw installeren. Kies bij stap 3 voor ‘Installatie ongedaan maken’. Installeer de drivers handmatig:
- Klik met je rechtermuisknop op ‘Computer’ en kies voor ‘Beheren’.
- Klik links in het scherm op ‘Apparaatbeheer’ en daarna op ‘Netwerkadapters’.
- Klik met je rechtermuisknop op ‘Stuurprogramma’s bijwerken’.
- Kies voor de optie ‘Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken’. En voer in de locatie regel de pad naar de driver in:
- Windows – 64-bits: C:\Program Files (x86)\MyDrive Connect\Driver\INF
- Windows – 32-bits: C:\Program Files\MyDrive Connect\Driver\INF
- Na de installatie de computer opnieuw starten.
Onze servers zijn momenteel erg druk
Tijdens het bijwerken van je navigatie kun je een melding krijgen dat de TomTom servers druk zijn. Hierdoor kun je tijdelijk geen updates downloaden. Probeer het volgende om het probleem op te lossen:
- Verwijder het programma MyDrive.
- De map van TomTom verwijderen op de volgende locatie van je computer (Windows 7/8/10):
– C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local Settings\
– C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\ - Download en installeer de nieuwste versie van MyDrive.
TomTom werkt niet
Als je het idee hebt dat de toestel niet werkt of het gaat niet aan, druk dan enkele seconden op de aan/uit knop om het systeem te resetten.
Vragen over waarom je navigatie geen verbinding maakt met MyDrive of niet wordt herkent door je computer? Laat hieronder een reactie achter.
- Nieuwe functies voor EV-rijders in Google Maps - 18 april 2024
- Muziek luisteren tijdens het sporten - 29 augustus 2022
- Software update voor Forerunner sporthorloges - 5 juli 2022
Dank voor al uw adviezen, driver update e.d.doch het navigatie systeem maakt nog steeds geen verbinding met de laptop (ook niet met andere laptops of pc.
In apparatenbeheer wordt tomtom niet herkend met de naam tomtom doch als Remote NDIS Comptable device, ook deze gertacht te update, doch dit zou de juiste zijn.
Op het scherm van de tomtom, wordt ook geen melding gemaakt dat het navigatiesysteem is verbonden met de pc. In het hoofdmenu van mydriveconnect zijn er boven in het scherm geen opties beschikbaar. Ik ben wel aangemeld en mij naam is zichtbaar. Het hoofdmenu geeft wel aan dat mij navigatie is verbonden, doch update is niet mogelijk
ook de usb kabel uitgewisseld voor een nieuwe, doch geen resultaat
Ik heb een via 135, na nog geen 2 jaar moeizame verbinding, na 3 jaar helemaal geen verbinding. Tip van startknop vasthouden opgevolgd, Alle kaarten weg !!!!!!. Geen verbinding dus ook geen nieuwe kaarten Van ellende in augustus 2018 TT 52 start gekocht. Na 2 maanden zelfde ellende. In die tijd een Europesche( dwz kabels moeten op alle appraten passen) Samsung usb kabel gekocht. En maar eens gebruikt op mijn Tomtom’s. Nu heb ik dus twee TT’s die weer prima geupdate kunnen worden. Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat.
Ik werk met my drive connect van tomtom
Krijg steeds de melding,
Onze servers zijn momenteel erg druk.
Dit is al meer dan een week zo.
Kunt u mij vertellen wat er aande hand is?
Bij voorbaat dank.
Hallo Hans,
Probeer het volgende:
1. Koppel de navigatie los van je computer
2. Open MyDrive en klik op Instellingen (tandwiel rechtsboven)
3. Klik op het tabblad Downloads en daarna op ‘Leeg downloadmap’
4. Sla instellingen op
-> http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/26687/~/%26quot%3Bonze-servers-zijn-momenteel-erg-druk.-helaas-is-mydrive-connect-momenteel
Ik ben ook al dagen bezig. Ongeacht het tijdstip altijd servers erg druk.
Naar mijn idee zit echt wat mis bij Tomtom!
1. Koppel de navigatie los van je computer
2. Open MyDrive en klik op Instellingen (tandwiel rechtsboven)
3. Klik op het tabblad Downloads en daarna op ‘Leeg downloadmap’
4. Sla instellingen op
Bovenstaande geprobeerd maar kan niet een ‘Leeg downloadmap’ aanklikken
Hallo Fred,
Dit is een bekend probleem die veel mensen te zien krijgen. Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met TomTom?
– https://nl.support.tomtom.com/app/contact/locale/nl_NL
naar mijn computer gaan en apparaat beheer openen en kijken welke is afgesloten en weer aanzetten.
Ik werk met my drive connect van tomtom
Krijg steeds de melding,
Onze servers zijn momenteel erg druk.
Dit is al meer dan een week zo.
Kunt u mij vertellen wat er aande hand is?
Bij voorbaat dank.
Ja en alle aanwijzingen heb ik ook al opgevolgd.
Hallo Albert,
Dit is een bekend probleem bij de gebruikers. Je kunt proberen om de MyDrive software te verwijderen en opnieuw te installeren/downloaden.
Andere opties zijn:
– Wanneer je een antivirusprogramma gebruikt, kun je deze tijdelijk uitzetten.
– Bij MyDrive kun je ook de cache legen. Ga naar instellingen > tabblad Downloads.
virus scanner gestop. werkt niet. Weer gestart. Ben niet blij om dat te stoppen.
Mydrive gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Gestart en hij ging meteen downloaden. Dat werkt dus.
Super!
Zelf heb ik een TomTom met levenslange kaartupdate. Maar die werkt al ruim een jaar niet meer. Ik kreeg vandaag na lange correspondentie en vandaag ook Twitterchat, de mededeling van TomTom om mijn apparaat op te sturen voor 85 euro want het is nu volgens hun een hardware defect. En dat terwijl ik mijn navigatieapparaat gewoon kan gebruiken. Mijn virusscanner heb ik bij aankoop van mijn laptop uitgeschakeld dus de bovenstaande tip werkt niet voor mij.
Hallo Bob,
Welke TomTom toestel heb je?
Ik kan al een jaar lang mijn tomtom start 20 kaarten niet updaten.
Ik werk via mydrive connect. Hij geeft aan dat Start20 niet verbonden is.
Ik heb de tomtom al een paar keer opnieuw opgestart.
Ik heb ook verschillende usb uitgangen geprobeerd.
Via de zelfde labtop heb ik al meerdere keren wel een kaart geupdate en quickgpsfix
Waarom dit nu niet werkt is mij on duidelijk.
Ik heb ook al de tomtom terug gezet op fabrieksinstellingen.
Hij geeft via MyDrive wel aan dat het systeem nog 1804 MB geschikbaar heeft.
Geheugenkaart is licht grijs en geeft -MB beschikbaar.
Hallo Reukema,
TomTom heeft in 2018 aangegeven geen ondersteuning meer te geven voor sommige modellen. Hierover meer:
– https://www.updatenavigatie.nl/tomtom-stopt-update-ondersteuning-van-oude-modellen/
– https://www.tomtom.com/nl_nl/obsolete-products/
Het is niet mogelijk om de verbinding computer Tom Tom los te koppelen in de Tom Tom blijft het scherm met de verbinding staan hoe verder,??
Hallo, zodra ik mijn tomtom 410 via usb aan sluit aan mijn laptop (windows 10) valt de wifi van de laptop uit. Koppel ik de tomtom los is de wifi er weer. Iemand een oplossing??
gr. Jo
Goedemiddag
Ik kan mij niet meer aanmelden op My Drive, niet op de app en niet via de mydrive tomtom site
Is er een probleem met de site?
Hallo Remko,
Heb je wachtwoord vergeten geprobeerd?
– https://www.tomtom.com/nl_nl/account/forgot-password.html
Ik herken de problemen.
Dus ook voor mij deze vraag:
Mijn tomtom go6000 wordt niet meer herkend door Windows10.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
De USB aansluiten kabel rechtstreeks op de pc aan, niet via een USB-hub
Verschillende USB-poorten
Verschillende computers
verschillende USB-kabels
Het TomTom-apparaat gereset
MyDrive Connect-software en de bijbehorende gegevensbestanden verwijderen
Firewall en antivirus gedeactiveert
MyDrive Connect opnieuw geïnstalleerd
Alles zonder resultaat.
In het apparatenbeheer is er ook geen netwerkadapter van Tomtom zichtbaar, ook niet bij andere apparaten.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Hallo Raymond,
Dat is vervelend. Je kunt misschien een bericht sturen via Facebook naar TomTom, met de beschrijving van je probleem.
Wellicht dat zij je verder kunnen helpen of extra tips hebben.